طرز تهیه جوجه چینی

  • سامان باقری
  • شنبه ۱۶ آذر ۹۸
  • ۲۰:۴۹

طرز تهیه جوجه چینی خوشمزه

جوجه چینی یکی از غذاهای خوشمزه ای است که می توانید با گوشت مرغ تهیه کنید. جوجه چینی را می توانید به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا سرو کنید. این غذای خوشمزه در دسته بندی غذاهای سوخاری قرار می گیرد که امروزه به خاطر طعم خوبشان طرفداران بسیار زیادی دارند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر جوجه چینی تهیه نمایید

Image result for ‫جوجه چینی‬‎

مواد لازم جوجه چینی
سینه مرغ ۲ عدد
ماءالشعیر کلاسیک ۱ لیوان
پیاز ۱ عدد
لیمو ترش ۱ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ½ لیوان
خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
آرد گندم به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی
روغن مایع به اندازه کافی

طرز تهیه جوجه چینی

ابتدا باید سس مخصوص را تهیه کنید. خمیر مایه فوری را با شیر ولرم ( داغ نباشد ) مخلوط کنید.

زرده ها و سفیده های تخم مرغ را جدا کنید. سفیده ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود ( وقتی کاسه را برمیگردانید سفیده ها نریزد ). سپس زرده و ماءالشعیر را اضافه نمائید و بزنید تا یکدست شود ؛ پس از یکدست شدن مواد باید شیر مخلوط با خمیر مایه و بکینگ پودر را اضافه کنید.

پس از مخلوط شدن مواد باید شروع به ریختن آرد کنید ، آرد را قاشق قاشق اضافه کنید تا سس به غلظتی مانند ماست برسد. سپس مقداری نمک اضافه کنید و به مدت 1 ساعت سس مخصوص را داخل یخچال قرار دهید.

در مدتی که سس استراحت میکند مواد جوجه چینی را آماده کنید. سینه های مرغ را به برش های نازک ببرید ( سعی کنید تمام تکه ها یک اندازه باشند ).

درون کاسه ای پیاز رنده شده ، نمک ، فلفل ، سیر له شده و مقداری روغن را مخلوط کنید. سپس تکه های مرغ را اضافه کنید تا مرغ ها مزه دار شوند.

پس از استراحت سس مخصوص را از یخچال خارج کنید. روغن را داخل ماهیتابه بریزید تا داغ شود سپس تکه های مرغ را درون سس بزنید و داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ و برشته شوند ( حرارت باید ملایم باشد تا مرغ مغز پخت شود ).

مرغ های آماده را روی توری یا دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی اش برود. سپس بهمراه سیب زمینی سرخ کرده ، سالاد و سس گوجه فرنگی سرو کنید.

نکاتی برای پخت جوجه کباب:

در صورت تمایل میتوانید از گوشت جوجه ، بلدرچین و میگو نیز بجای مرغ استفاده کنید. مرغ ها تنها باید 15 دقیقه مزه دار شوند سپس بلافاصله در سس زده و سرخ شوند ( ماندن بیش از اندازه موجب سفت شدن مرغ میشود ).

 

تجربه نشان داده است که افزودن مواد غذایی مانند روغن زیتون، خامه، ماست موسیر یا حتی سس مایونز (هر یک به تنهایی) در مایه جوجه کباب، طعمی منحصربه فرد ایجاد می کند.

 

تکه های مرغ  نه باید آن قدر بزرگ باشند که موقع کباب کردن مغز پخت نشوند و نه آن قدر کوچک باشند که سیخ گرفتن آنها سخت شود.

بسیاری از افراد برای طعم دادن به تکه های مرغ، پیاز و فلفل دلمه ای را خرد می کنند و تکه های گوشت را در آن ها می خوابانند در حالی که بهتر است آن ها را رنده کنید تا مزه واقعی شان به خورد گوشت رود.

 

در برخی از دستورها به جای روغن از ماست استفاده می شود. این بستگی به سلیقه شما دارد اما استفاده از ماست رنگ زعفرانی جوجه را کمتر می کند.

 

برای طعم دار کردن جوجه از پیاز رنده شده استفاده نکنید. چون پیاز رنده شده به تکه های مرغ می چسبد و روی آتش به سرعت می سوزد. 

 

 می توانید آب پیاز رنده شده را بگیرید و به مواد جوجه اضافه کنید.

 

جوجه کباب با استخوان زمان بیشتری برای پختن نیاز دارد و بهتر است برای مغز پخت شدن روی حرارت ملایم تر پخته شود.

منبع: cookwayblog.wordpress.com

  • نمایش : ۱۷۳
  • سعید حیاتی

    سلام

    از مطلب بالا استفاده کردم

    متشکرم

    از وب من هم بازدید بفرمایید.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی