طرز تهیه پاستیل خانگی

  • سامان باقری
  • سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹
  • ۱۳:۵۵

طرز تهیه پاستیل خانگی

به جزء شیرینی‌های اصیل قدیمی ایران مانند گز و سوهان ، شیرینی‌ها در شیرینی فروشی‌های ایران به دو دسته اصلی شیرینی خشک و تر تقسیم می‌شوند. شیرینی‌های خشک شیرینی‌هایی هستند که در تهیه آن‌ها از خامه استفاده نشده باشد و قابلیت نگهداری برای مدت بالا را داشته باشند. از معروف‌ترین این شیرینی‌ها می‌توان به شیرینی زبانی، کشمشی، دانمارکی و مربایی اشاره کرد. شیرینی‌های تر شیرینی‌هایی هستند که در تهیه آن‌ها از خامه استفاده شده باشد و برای نگهداری باید در محیط یخچال نگهداری شوند.

  طرز تهیه پاستیل اناری و دیگر طعم های بی نظیر

پاستیل یا آبنبات ژله ای نوعی شیرینی کوچک و لاستیکی مانند هستند. انواع اصلی و قدیمی پاستیل‌ها از شکر، شربت گلوکز، طعم دهنده‌ها، رنگ‌های خوراکی و ژلاتین ساخته شده‌اند. استفاده از ژلاتین در ساخت و تولید پاستیل باعث می‌شود که به پاستیل حالت ژله‌ای بدهد و هنگام خوردن در دهان آب شود و باعث چسبناک شدن آن شود.

پاستیل‌ها در شکل‌های خرس، کرم، قورباغه، همبرگر کوچک، توت فرنگی، آلبالو، بطری نوشابه، سیب، پرتقال و شکل‌های جالب و دوست داشتنی دیگر به بازار عرضه می‌شود

پاستیل در میان کودکان و حتی بسیاری از بزرگ سالان بسیار محبوب می باشد ، اما گاهی اوقات سلیقه افراد در آشپز بودن می تواند به کمک شان بیاید و با وجود این هنر هر طعمی از پاستیل را که می خواهند در خانه و به صورت کاملا طبیعی و بدون مواد مضر درست کنند ، ما در ادامه این مقاله از بخش آشپزخانه نمناک به شما کمک می کنیم که پاستیل را با طعم واقعی و دوست داشتنی تر از همیشه درست کنید.

همچنین بخوانید:

مواد لازم برای پاستیل انار

شکر:یک دوم پیمانه
گلوکز: مایع یک چهارم پیمانه
پودر ژلاتین :یک چهارم پیمانه
آب میوه طبیعی (آب انار) :150 میلی لیتر (تقریبا یک پیمانه سر خالی)

طرز تهیه پاستیل انار

ابتدا یک ظرف فلزی بردارید و شکر، پودر ژلاتین، گلوکز و آب میوه را داخل آن بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد.

بعد از اینکه همه مواد با هم مخلوط شدند شعله را خاموش کرده و اجازه دهید خنک شود.

قالب های مورد نظر را با آب سرد مرطوب کرده و مواد پا ستیل(Gummy candy) را به تدریج داخل آن ها بریزید و در یخچال بگذارید تا خودش را ببندد.

منبع : cookway.famblog

  • نمایش : ۱۱۹
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی