سس رژیمی را چگونه درست کنیم که دیگر نگران چاق شدن بیش از حد نشویم

  • سامان باقری
  • چهارشنبه ۳ مهر ۹۸
  • ۲۳:۳۴

سس رژیمی یکی از بهترین نوع سس برای افرادی است که میخواهند وزن کم کنند و لازم است بدانید که سالاد بهترین نوع رژیم برای افراد چاق است و اگر شبها خود را با سالاد سرر کنند مطمعن باشند علاوه بر معده ی سالم میتوانندیک رژم عالی داشته باشند.

سس رژیمی

طرز تهیه سس رژیمی

مواد لازم‌ :
آرد سه‌ قاشق‌ غذاخوری‌
کره ۱۰ گرم‌
آبلیمو یک‌ قاشق‌ غذاخوری‌
شیر ۲۵۰ گرم‌
فلفل‌ سیاه‌ به‌ مقدار لازم‌
نمک به‌ مقدار لازم‌

همچنین بخوانید : تفاوت جشن عروسی در ایران و بیرون از ایران

طرز تهیه‌ :
ابتدا کره‌ را داغ‌ کنید و از روی‌ شعله‌ بردارید،پس‌ از این‌ که‌ کمی‌ خنک‌ شد، آرد و شیر را به‌ آن‌اضافه‌ کرده‌ و خوب‌ هم‌ بزنید، سپس‌ دوباره‌ روی‌شعله‌ قرار دهید تا سرخ‌ شود و آنگاه‌ نمک‌ و فلفل را هم‌ به‌ آن‌ اضافه‌ کنید.

از طرف‌ دیگر در نیم‌ لیتر آب‌ جوش‌، آبلیمو بریزید و در حالی‌ که‌ می‌جوشد، مخلوط آماده‌ شده‌ را در آن‌ بریزید و خوب‌ هم‌ بزنید.

سس‌ شما پس‌ از چند دقیقه‌ آماده‌ است‌.
البته‌ در صورت‌ تمایل‌ می‌توانید چاشنی‌های‌ سالاد را که‌ به‌ صورت‌ آماده‌ می‌فروشند به‌ آن‌ اضافه‌ کنید.

 با   سر آشپز98 همراه باشید

توصیه :
برای‌ پیشگری‌ از ابتلا به‌ اضافه‌ وزن‌ و چاقی‌ که‌ خود زمینه‌ ساز بیماری‌های‌ زیادی‌ است‌، سعی‌کنید مصرف‌ چربی‌ها و روغن‌ را محدود کنید.

چربی‌های‌ گوشت‌ را قبل‌ از پخت‌ کاملا بگیرید، همچنین‌ پوست‌ مرغ‌ و چربی‌های‌ زیر پوست‌مرغ‌ هم‌ مانند چربی‌های‌ گوشت‌ قرمز از نوع‌اشباع‌ شده‌ هستند، و بهتر است‌ آنها را قبل‌ از پخت‌،از گوشت‌ جدا کنید و دور بریزید یا اگر غذایی‌ راسرخ‌ کرده‌اید، چربی‌ اضافی‌ آن‌ را بگیرید.

بهتر است‌ روغن‌ را تا حد امکان‌ فقط یک‌بار تحت‌ حرارت‌ و مورد استفاده‌ قرار دهید، بنابراین‌ هر بار برای‌ سرخ‌ کردن‌، تنها به‌ میزان‌ لازم‌ از روغن‌ استفاده‌ کنید

یک نکته ای زیبا در مورد شیر برای افراد چاق:

مصرف شیر و لبنیات نه تنها چاق نمی‌کند بلکه اگر با محاسبه کالری و به عنوان جایگزین مواد غذایی پر کالری دیگر مصرف شود لاغر هم می‌کند. مخصوصاً کاهش چاقی شکمی که هم خیلی شایع است و هم عامل خطر بسیاری از بیماری‌ها مثل فشارخون، بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت نوع ۲؛ اما مساله خیلی مهم‌تر در رسیدن به این هدف انتخاب درست لبنیات است. نه، فکر نکنید که اگر یک صبحانه سنگین با یک عالمه خامه و پنیر خامه‌ای بخورید و بعد آن یکی دو تا بستنی نوش جان کنید لاغر هم می‌شوید! مهم‌ترین نکته در لاغر شدن با لبنیات، انتخاب درست لبنیات و اصلاً شناخت لبنیات است.

منبع:نوآک

  • نمایش : ۱۷۱
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی