۶ ترفند آشپزی مخصوص آشپزهای حرفه‌ای

  • سامان باقری
  • چهارشنبه ۲۴ مهر ۹۸
  • ۱۳:۵۰

آیا عاشق آشپزی هستید اما بعضی چیزها شما را از آشپزی بازمی‌دارد؟ گاهی برخی چیزها به نظر ساده می‌آیند اما می‌توانند دردسرساز شوند. مثلا ممکن است شما غذا را زیادی بپزید یا برعکس نگذارید کامل بپزد. پا پس نکشید. ما در این مطلب چند ترفند به شما می‌آموزیم که به شما کمک خواهد کرد.

Image result for ‫ترفند آشپز ها‬‎

برای جلوگیری از به هم چسبیدن پاستا، به آن روغن نزنید

بسیاری از افراد فکر می‌کنند اضافه کردن روغن به آب قبل از جوشاندن پاستا، روشی است برای جلوگیری از به هم چسبیدن پاستا. اما این کار می‌تواند موجب خمیری شدن پاستا شود. به میزان مناسب از آب استفاده کنید. به ازای ۱۰۰ گرم پاستای خشک، یک لیتر آب استفاده کنید و به ازای ۱۰۰ گرم پاستای تازه، ۱/۵ لیتر آب تا با هیچ یک از دو مشکل مواجه نشوید.

برای سهولت در کندن پوست تخم‌مرغ آبپز از جوش‌شیرین استفاده کنید

پیش از قرار دادن تخم‌مرغ‌ها درون ظرف آب سرد، یک قاشق سوپخوری جوش‌شیرین در آب سرد بریزید. وقتی آب به جوش آمد، در قابلمه را گذاشته و بگذارید ۱۳ دقیقه بجوشد. پس از آن کندن پوست تخم مرغ ها به راحتی انجام خواهد گرفت.

غذا را به صورت حلقه دایره‌ای شکل گرم کنید

قبل از آنکه غذا را داخل ماکروفر بگذارید تا گرم شود، غذا را به شکل حلقه‌ای طوری که وسط ظرف خالی باشد، در ظرف قرار دهید. بدین صورت همه غذا به طور یکسان گرم می‌شود.

ماهی را دو بار نپزید

پشت و روی ماهی هر کدام سه تا پنج دقیقه وقت لازم دارند تا پخته شوند. اگر دماسنج دستی مخصوص غذا داشته باشید، بهترین دمای داخل غذا ۱۴۵ درجه است.

برای جلوگیری از پژمرده شدن کاهو، آن را دور یک حوله کاغذی بپیچید

با   سر آشپز98 همراه باشید

اگر کاهو را پیش از قرار دادن در یخچال در یک حوله کاغذی بپیچید، برای مدت بیشتری تازه خواهد ماند. حوله کاغذی، رطوبت اضافی را که باعث پژمرده شدن کاهو می‌شود، به خود جذب می‌کند.

 زمان پخت تخم‌مرغ

اگر تخم‌مرغ عسلی دوست دارید، آن را به مدت ۶ دقیقه بپزید، اما برای تخم‌مرغ آبپز کامل باید به مدت ۱۰ دقیقه پخته شود.

این ترفندها به شما کمک می‌کنند تا زمان و تلاش زیادی را صرف آشپزی نکنید. آنها را به کار ببندید تا ببینید چقدر آشپزی راحت است

منبع: کاویاب 

  • نمایش : ۱۲۶
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی